long way to go to reach our goal..

Har insett nu att min häst är extremt speciell...
Hoppningen fungerar super och hon blir bättre och bättre hela tiden men sen har vi ju tydligen något som kallas för markarbete..
hon har varit lite smått hysterisk så fort man säger åt henne att göra något, bockat, studsat, gjort luftsprång och stegrat men igår var inte hennes dag helt enkelt. frida skulle rida på henne för första gången eftersom att jag har varit på Borås, Gina tricot grand prix. Tyvärr så han hon bara skritta 2 varv i paddocken innan dom båda två låg på marken igen..  hon hade skrittat på långa tyglar och Illern va på sitt vanliga paddock humör och hade flygit i luften och gjort luftsprång och frida hade tappat balansen lite och illern reste sig och tappade balansen och slog över.. det gick bra med båda men idag skulle jag rida det lilla så kallade kräket. Gick ner i paddocken han skritta typ 4 meter sen va det igång. Bockade, stegrade och gjorde luftsprång om vartannat..
efter ett tag skärpte hon sig och kunde beté sig någorlunda. så då red jag och frida ut en säng på henne och Zanna, där var båda iaf snälla men pigga som fan.
 
 
XOXO majja

Kommentarer
Postat av: Moa

Du har inte funderat på om hon har ont någonstans? Det känns inte som att en häst gör så för att vara "dum" :)

Svar: hon är genomgådd från topp till tå :)
Maja Lehtonen

2013-02-24 @ 21:39:08
URL: http://projektfrihet.blogg.se
Postat av: Sara

Hej! Har du kvar ditt gråa schockemöhle schabrak? Då vill jag gärna köpa det. Tacksam för svar. Mvh Sara

2013-03-13 @ 22:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0